Museo degli Argenti – Mezaninul
Mezaninul – Accesul prin micuţa scară dintre camerele VII şi IX, marcată pe plan.
Tezaurul Medici – Camera XI (Sala Cameei) conţine un număr de exponate care sunt cu adevărat notabile. O întinsă camee din onix alb (vitrina centrală), purtând efigiile lui Cosimo I şi ale membrilor familiei acestuia, este o superbă lucrare, datând din secolul XVI. O serie de mici panele din aur pe un fundal de ametist descriu marile caracteristici ale lui Francesco I, fiind bazate pe proiecte realizate de Giovanni da Bologna şi realizate în atelierele Medicilor în timpul sfârşitului secolului XVI. Din această perioadă şi de aceeaşi origine este mozaicul din pietra dura ce descrie Piazza della Signoria, în care statuia ecvestră a lui Cosimo I este înălţată şi realizată din aur.
Camera XII
Camera XII (Camera bijuteriilor şi a pietrelor gravate) conţine bijuteriile Annei Maria Ludovica, al cărui portret poate fi văzut atârnând pe peretele din partea opusă a uşii.
O vitrină iluminată expune o serie de gravuri şi geme sculptate. Cea mai neobişnuită colecţie din muzeu este fără îndoială cea care cuprinde bijuterii baroce din secolele XVI şi XVII şi alte micuţe obiecte realizate din perle, aur şi pietre preţioase, lucrări extraordinare realizate de orfevrierii germani care s-au inspirat din forma naturală a perlelor. Într-un cabinet cu vitrină, printr-o sticlă care măreşte, se pot vedea lucrări realizate de aceşti virtuoşi sculptori din secolul XVI.
Tezaurul lui Ferdinand al III-lea
Tezaurul lui Ferdinand al III-lea – Acest tezaur constă în principal dintr-o colecţie care i-a aparţinut prinţului-arhiepiscop de Salzburg, adusă la Florenţa în 1824 de Ferdinand al III-lea de Lorena.
În Camera XIII (în faţa peretelui de pe partea stângă) se află un altar gravat cu argint descriind-O pe Fecioară împreună cu Pruncul, în jurul cărora se află 16 mici panele cu secvenţe din viaţa Fecioarei Maria şi a lui Hristos. Acestea sunt înconjurate de trandafiri stilizaţi din lapis lazuli. Splendida lucrare, care expune o extraordinară fineţe, a fost realizată la Salzburg în secolul XVI. De notat este de asemenea un altar portabil încrustat cu sidef şi argint (secolul XVIII), arătând Crucificarea şi scene cu Pasiunea lui Hristos în alabastru şi coral şi încrustat cu camee şi geme.
Camera XIV
Camera XIV conţine somptuoasa veselă din argint a prinţului-arhiepiscop. Cele mai valoroase piese, care sunt expuse în capătul din stânga al camerei, sunt cupele din aur pur, decorate cu figuri groteşti şi însemne de armă, cu mânerele în formă de harpii (din Salzburg, începutul secolului XVII). Vitrina centrală conţine un serviciu de cină folosit de Ferdinand al III-lea în timpul călătoriilor sale. A fost produs la Paris, în secolul XVIII.
Colecţiile exotice ale Medicilor – Acestea sunt expuse în ultimele două camere. Camera XVI conţine o mitră mexicană neobişnuită realizată din pene de pasăre descriind Pasiunea lui Hristos (în partea stângă a uşii) şi o serie de vase în formă de scoică datând din secolele XVI-XVII (vitrina de pe partea stângă). Cea de-a doua cameră conţine porţelanuri roşii şi verzi chinezeşti care au aparţinut familiei expuse lângă veselă alb-albastră şi o strălucitoare îmbrăcăminte chinezească de ceremonial cu o izbitoare aparenţă modernă (prima jumătate a secolului XVII).
Galleria del Costume (Galeria costumelor)
Galleria del Costume (Galeria costumelor). Pavilionul Meridian – Accesul cu liftul situat în biroul unde se emit bilete şi pe scara care conduce spre Galeria Palatină. Colecţia se schimbă de două ori pe an.
Această galerie oferă o introducere în istoria şi în moda perioadei cuprinsă între secolul XVIII şi până la cca 1930 printr-o colecţie extinsă de costume, pantofi şi alte accesorii vestimentare. Tot aici se află şi o reconstituire a îmbrăcăminţii în care a fost înmormântată Eleonora de Toledo şi soţul acesteia, Cosimo I, bazată pe rămăşiţele descoperite în mormântul lor.
Multumesc mult pentru acest ghid!