Apartamenti Reali (Apartamentele Regale)
Apartamenti Reali (Apartamentele Regale) Etajul I – Accesul prin foaierul Galeriei Palatine.
Camerele se extind din centrul faţadei spre capătul aripii drepte şi a fost folosită întotdeauna ca o cameră de stat sau ca apartamente particulare pentru cele trei familii conducătoare ale Toscanei – Medici, marele duce de Lorena şi Casa de Savoia., suverani ai Italiei când Florenţa a devenit oraş capitală (1865-1870).
Camera albă
Camera XXII (Camera albă) este fosta cameră de bal a palatului. Este iluminată de 11 magnifice candelabre de cristal.
Camera Bona
Camera XV (Camera Bona) este cea mai largă cameră dintre încăperile pentru oaspeţi. Ferdinando I l-a însărcinat pe Poccetti pentru a descrie marea victorie militară obţinută aici. Camera este denumită după fresca de pe peretele din dreapta, care ilustrează cucerirea din 1607 a Bonei (acum Annaba, în Algeria).
Camerele XIV, XIII, XII şi XI – Acest mic apartament, decorat în stilul secolului XIX, constă din patru camere – o anticameră (XIV), o cameră roşie de recepţie (XIII), una de studiu (XII) şi camera de dormit (XI), în care (pe partea dreaptă a uşii) se află o rafinată Madonă cu Pruncul cu Sfântul Ioan Botezătorul, de Andrea del Sarto.
Camera Parrot
Camera VI (Camera Parrot) îşi trage numele de la proiectul pereţilor împodobiţi în întregime cu mătase. Deasupra uşilor de intrare se află portretele lui Henric al IV-lea al Franţei şi soţia acestuia, Maria de’ Medici (b), de artistul flamand Frans Pourbus II (1569-1622), care a pictat portretele monarhilor şi marilor demnitari de la toate curţile europene.
Camera Galbenă
Camera VII (Camera Galbenă) conţine un splendid cabinet din eboniu, fildeş şi alabastru datând de la începutul secolului XVIII, care au fost realizate de meşteşugarii germani şi olandezi în atelierele familiei de Medici.
Camera V (Capela)
Camera V (Capela) conţine o delicată lucrare Madona cu Pruncul de artistul florentin Carlo Dolci. Picturile sunt expuse într-o ramă somptuoasă de eboniu şi bronz (d), împodobită cu fructe din pietra dura, realizate în atelierele familiei de Medici în 1697 pentru Gian Gastone, fratele Anei Maria Ludovica.
Camera IV (Camera Albastră)
Camera IV (Camera Albastră) are un tavan decorat cu un rafinat stucco în alb şi auriu.
Camera III (Camera tronului)
Camera III (Camera tronului) arată exact aşa cum era când Victor Emanuel al II-lea de Savoia a devenit rege al Italiei. Dedesubtul baldachinului se află tronul pe care erau încoronaţi toţi regii Italiei.
Camera II (Camera verde)
Camera II (Camera verde) conţine un alt superb cabinet din eboniu şi bronz cu încrustaţii de pietra dura realizat la sfârşitul secolului XVII în atelierele ducale. Alături atârnă un portret al tânărului Ludovic al XV-lea de Rigaud. Camera conţine de asemenea un număr de alte picturi franceze.
Camera I (Camera nişelor)
Camera I (Camera nişelor), aristocratică şi superficială, a servit iniţial ca o cameră de mese. Nişele din jurul camerei conţin statui clasice sunt copii ale unor lucrări romane şi greceşti. Întinsele portrete realizate pe întreaga întindere reprezentându-i pe diferiţii membri ai familiei de Medici au fost pictate de Sustermans.
Multumesc mult pentru acest ghid!