Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Dieta Mind pentru femei

Dieta Mind nu este doar utila sanatatii dar este si un remediu pentru Alzheimer.  Dieta Mind este un alt prilej pentru a manca sanatos. Dieta Mind va ajuta sa reduceti alimentele care pot conduce la boala Alzheimer. Dieta despre care vorbim acum pe Lady’s Blog este cunoscuta sub acronimul de „dieta Mind” si poate ajuta orice persoana care are un risc semnificant de dezvoltarea a bolii Alzheimer sau chiar a altor lucruri care pot duce la dement. Dieta Mind este un hibrid intre dietele meditareneene si dieta DASH  (Dietary Approaches to Stop Hypertension), ambele recunoscute pentru reducerea riscurilor cardiovasculare, reducerea riscurilor de hipertensiune, atacuri de cord si atac cerebral. Asa cum mentionam si pentru Dieta Mind, regimurile la care facem referire asigura o protectie si impotriva dementei.  Dieta MIND este si o reteta, un regim pentru anti-imbatranire.

Acum, un nou studiu vine sa „incrimineze” alimentatia ca posibila cauza a dementei mentale. Peste 900 de persoane cu varste cuprinse intre 58 si 98 de ani au fost chestionate asupra dietei lor si supuse la testari neurologice repetate de catre cercetatorii de la Rush University Medical Center din Chicago.

S-a descoperit astfel ca persoanele care au urmat dieta MIND prezentau un risc cu 53% mai scazut de a se imbolnavi de Alzheimer. MIND (Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay) este o combinatie intre dieta mediteraneana si dieta DASH (Abordari Dietetice pentru Oprirea Hipertensiunii), care se pare ca poate incetini declinul mental ce se produce odata cu inaintarea an varsta.

Dieta MIND, studiata si publicata de cercetatorii de la Rush Medical University, ocupa primul loc an topul US News & World Report 2016, fiind considerata foarte usor de urmat, pentru ca promoveaza alimentatia sanatoasa pentru persoanele supraponderale sau care sufera de diabet si boli cardiovasculare, afirma nutritionistul Lygia Alexandrescu.

Dieta MIND femei„In urma studiilor, aceasta dieta s-a dovedit eficienta an scaderea riscului aparitiei bolii Alzheimer la 53% din subiectii care au urmat-o strict si la 36% din subiectii care au aplicat-o orientativ, fiind redus ritmul declinului cognitiv printre pacientii an varsta”, a declarat, pentru Agerpres, Lygia Alexandrescu.
Potrivit acesteia, dieta MIND este un hibrid antre dieta mediteraneana si dieta DASH (abordarea dietetica pentru stoparea hipertensiunii arteriale), ambele avand meritul de a reduce riscul cardiovascular (hipertensiunea, atacul de cord sau accidentul vascular), precum si al aparitiei dementei senile.
Cele zece componente alimentare recomandate sunt: legumele verzi cu foi (spanac, salata verde, rucola, etc), legumele de sezon, oleaginoasele, leguminoase cu bob (fasole, naut, linte), fructele de padure, cerealele integrale, pestele, carnea de pasare si in cantitati limitate uleiul de masline si vinul.
Cele cinci categorii alimentare interzise sunt: carnea rosie, untul si margarina, branzeturile, produsele de patiserie si dulciurile, alimentele prajite si de tip fast food.

„Asadar, pentru a urma si pentru a beneficia de efectele programului alimentar MIND, o persoana ar trebui sa consume zilnic cel putin trei portii de cereale integrale, o salata din frunze verzi si una din alte legume de sezon, maximum 50 g oleaginoase (nuci, migdale, caju), macar la doua zile sa consume leguminoase tip fasole uscata, de doua ori pe saptamana peste, de doua ori pe saptamana carne de pasare si de trei ori pe saptamana fructe de padure, ele avand un important rol protector la nivel cerebral”, a explicat nutritionistul.

Conform Lygiei Alexandrescu, cele cinci categorii de alimente cu efect negativ asupra functiei cognitive trebuie limitate la maximum o portie pe saptamana.

Tot important pentru cititoarele Lady’s blog, Dieta MIND este si o dieta impotriva imbatranirii. Alimentele incluse in regimul MIND sunt printre cele demonstrate stiintific ca reduc efectele imbatranirii.

Dieta MIND – Cele 10 alimente bune pentru creier

Dieta AlzheimerLegume cu frunze verzi (spanac, broccoli, kale etc.) – cel putin 2 portii pe saptamana ajuta, dar creierul tau va avea cel mai mult de castigat daca mananci saptamanal sase sau mai multe portii de legume cu frunze verzi, deoarece sunt incarcate de vitamina A si C care ajuta functia cognitiva a creierului.
Alte legume – meniul zilnic trebuie sa includa o salata si cel putin inca un tip de leguma.
Cereale integrale – sunt de baza in dieta MIND; autorii studiului recomanda consumul a cel putin 3 portii de cereale integrale pe zi.
Vin – 1 pahar de vin pe zi, obligatoriu.
Fructe de padure, in special afine si capsune, de cel putin doua ori pe saptamana; aceste doua tipuri de fructe s-au dovedit a fi cele mai eficiente in a proteja creierul.
Ulei de masline – studiul a dezvaluit ca persoanele care consuma si gatesc cu ulei de masline sunt mai protejate in fata declinului mental.
Nuci – cel putin 5 portii pe saptamana. Nucile contin grasimi sanatoase, fibre si antioxidanti care fac bine creierului; in plus, scad colesterolul rau si reduc riscul de boli de inima, afectiuni recunoscute ca fiind factori de risc pentru Alzheimer.
Fasole – cel putin 3 portii pe saptamana. Este bogata in fibre si proteine si contine putine calorii si grasimi, fiind un aliment obligatoriu in dieta MIND.
Peste – nu e nevoie sa mananci in fiecare zi, ca in cazul dietei mediteraneene; o portie de peste pe saptamana este suficient pentru a-ti proteja creierul.
Carne de pui – doua sau mai multe portii pe saptamana.

Dieta impotriva imbatraniriiMeniu pentru varsta a 3-a
Dieta MIND – Cele 5 alimente de evitat
Branza – consum-o doar o data pe saptamana.
Dulciuri si produse de patiserie – redu consumul la 5 portii pe saptamana.
Mancare prajita si fast food – daca simti nevoia de cartofi prajiti, burger si alte asemenea preparate, limiteaza-te, de dragul sanatatii creierului (si al siluetei tale!), la o singura portie pe saptamana.

Carne rosie – dieta MIND nu interzice carnea rosie, dar recomanda reducerea consumului la 4 portii pe saptamana (este, oricum, mai mult decat in cazul dietei mediteraneene, care permite doar o portie).
Unt si margarina – trebuie sa te multumesti cu mai putin de o lingura pe zi.

Dieta MIND nu este, asadar, o dieta crunta si restrictiva. Nu interzice nimic, doar limiteaza consumul anumitor alimente care s-au dovedit a avea efecte negative asupra sanatatii creierului. Partea frumoasa este ca, chiar daca respecti doar jumatate din conditiile dietei MIND, tot te vei bucura de protectie impotriva dementei. Desigur, sa urmezi dieta ca la carte pentru tot restul vietii iti ofera cea mai buna protectie!

Dieta MIND este una consolidata in timp si recunoscuta la nivelul medicinei univeristare.  Regimul alimentar MIND este deja recunoscut international cu beneficii directe pentru organism dar si pentru a preveni boli ca Alzheimer pentru persoane care reprezinta un risc crescut pentru aceasta maladie. Dieta Mind pentru femei dar si pentru barbati: este si o reteta, o dieta anti-imbatranire. Dieta MIND este asadar si o dieta care ajuta pa stoparea imbatranirii.

Aşteptăm părerile şi opiniile dv. pentru acest articol

Adăugaţi comentariu

*