Subvenţii pentru proprietarii de automobile diesel din Germania

Proprietarii de autovehicule diesel din Germania pot opta pentru subvenţii sau o reconfigurare a sistemului hardware. Am mai scris pe site-ul nostru despre problema maşinilor diesel în Europa cu informaţii despre automobilele diesel din Germania. O temă importantă şi pentru piaţa auto din România. Revenim cu acest subiect din dorinţa de a oferi cât mai multe informaţii despre automobilele cu motoare disel şi nu numai. De reţinut însă, ca noutate în acest articol după 20130 în Danemarca sau după 2040 în Marea Britanie şi Franţa se intenţionează interzicerea automobilelor cu motoare diesel sau pe benzină.

În Germania, proprietarii vehiculelor echipate cu motoare diesel mai vechi din oraşele germane unde aerul este extrem de poluat vor putea alege între a primi subvenţii pentru achiziţionarea unor modele mai noi şi mai puţin poluante sau o reconfigurare a sistemului hardware, a decis coaliţia aflată la guvernare, arată un document consultat marţi de Reuters.

Automobile diesel Germania

Factorii politici şi producătorii auto încearcă de mai multe luni să ajungă la o soluţie de compromis cu privire la flota de automobile diesel, o tehnologie inventată în Germania.

După discuţii maraton, care s-au prelungit pe parcursul nopţii, cancelarul Angela Merkel şi liderii partenerilor ei de coaliţie au anunţat marţi dimineaţa că au ajuns la un acord privind modul în care va fi redusă poluarea în oraşe, evitând interzicerea circulaţiei celor mai poluante automobile diesel.

Detalii privind acordul nu au fost date publicităţii dar în documentul consultat se arată că producătorii auto germani au fost de acord să ofere un program de schimb, cu subvenţii atractive sau discount-uri pentru proprietarii vehiculelor diesel care îndeplinesc standardele Euro 5 sau Euro 4.

Dacă un proprietar cu un model Euro 5 vrea reconfigurarea sistemului hardware prin tehnologia de reducere catalitică selectivă (SCR), şi dacă acest procedeu este adecvat şi disponibil, Guvernul de la Berlin se aşteaptă ca producătorii auto să împartă costurile pentru această operaţiune.

Maşini motorină euro4 şi euro5 Germania

Există 3,1 milioane de vehicule pe otorină care îndeplinesc standardele Euro 4 şi 5,7 milioane cu Euro 5, din totalul de 46,5 milioane de maşini care rulează pe drumurile din Germania, conform datelor oficiale. Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.

Germania s-a angajat ca, până la sfârşitul anului, să actualizeze softul pentru aproximativ 5,3 milioane de maşini echipate cu motoare diesel, pentru a reduce emisiile poluante cu până la 30%. Maşinile cu motoare pe motorină din Germania ar trebui să dispară treptat.

În februarie, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor. Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme pe motorină pe cea mai mare piaţă auto din Europa.

Industria auto germană – motoare pe motorină

Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.

Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.

Danemarca: fără autoturisme diesel sau pe benzină

Danemarca va propune interzicerea vânzării maşinilor noi echipate cu motoare diesel sau pe benzină, din 2030, a declarat marţi pentru Reuters un purtător de cuvânt al Ministerului Energiei şi Climei de la Copenhaga. Propunerea oficială va fi făcută de Guvern în cursul zilei de marţi şi va fi trimisă spre aprobare în Parlament, a precizat oficialul danez.
Autorităţile din întreaga lume iau în considerare noi restricţii la vânzarea de automobile echipate cu motoare diesel, pentru a îndeplini reglementărilor mai stricte de mediu.

UK şi Franţa fără diesel şi benzină din 2040

Marea Britanie şi Franţa intenţionează să interzică vânzările de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării.

Aşteptăm părerile şi opiniile dv. pentru acest articol

Adăugaţi comentariu

*