Un review sau un articol advertorial influenţează cu siguranţă prezenţa în mediul online. Prezentarea de produse prin articole este o soluţie excelentă de influențare în mediul online. Un review de calitate, un articol advertorial bine scris şi optimizat pentru online va avea efecte pe termen mediu şi lung. Pe de o parte un articol bine scris, cu respectarea principiilor editoriale pentru mediul online, va promova cu siguranţa un site, magazin online sau produs. Este o soluţie economică cu rezultate garantate. Aceste metode de optimizare dau rezultate sigure. Şi vor aduce plus-valoare site-ului, blogului sau magazinului online către care direcţionează linkurile din articole. Deseori, un articol advertorial se situează chiar mai bine decât pagina promovată. Ceea ce este benefic. Pentru că bine situat în SERP (search engine results page) articolul, review-ul va trage după sine site-ul promovat. Treptat, site-ul promovat prin articol va câştiga treaptă cu treaptă poziţii superioare în rezultatele căutărilor pe internet.
Un review sau un articol advertorial nu poate dăuna site-ului promovat de aceste produse editoriale online. Vom explica în acest articol dedicat cum funcţionează şi cât de important este un review pentru prezentarea unor produse sau un articol advertorial pentru promovare unui site sau magazin online. Nu pentru a vă convinge despre importanţa acestor metode specifice marketingului online. Ci pentru a vă ajuta să înţelegeţi cât de importantă este alegerea unui website de calitate pentru a avea rezultate bune.
Alegerea unui site pentru review
Este important să alegeți cu atenţie site-ul pe care doriţi să faceţi un review. Să vă gândiţi, consultând conţinutul site-ului sau blogului, care este publicul căruia i se adresează. Spre exemplu, un site dedicat pentru evidenţa deşeurilor nu o să aibă decât un public specializat, în mare procent masculin, cu vârste cuprinse între 30 şi 50 de ani. Vorbim despre un website de nişă, specializat. Un astfel de review, un articol advertorial publicat pe un site ce se ocupă cu reciclarea sau administrarea ambalajelor nu va atrage cu siguranţă vizitatori din bazinul feminin. Este însă cea mai bună soluţie în cazul în care doriţi, de exemplu, să promovaţi un website al unei firme specializate în probleme de mediu. În mod diferit, un articol despre remedii naturiste dacă este publicat pe un website cu un public feminin foarte mare, va avea succes garantat.
Pe de altă parte, un website sau un blog generalist are vizitatori din toate categoriile de gen şi de vârstă. Poate influenţa cu siguranţă printr-un articol advertorial aproape orice fel de website, magazin online sau site de firmă. Cu toate acestea şi un website sau un blog generalist are un public căruia i se adresează. Care poate fi majoritar feminin sau masculin. Este bine să ţineţi cont de aceste informaţii pentru strategia de marketing online pe care aţi stabilit-o.
Articol advertorial pe un site cu autoritate
Algoritmii motoarelor de căutare s-au modificat radical în ultimii ani. Este unul dintre motivele pentru care în locul linkurilor „pe toate paginile” se recomandă pentru optimizare articole advertoriale. O fermă de likuri poate dăuna ireparabil site-ul care aplică la o astfel de strategie. Şi, mai devreme sau mai târziu, va ajunge în sandbox-ul motoarelor de căutare. Google penalizează cel mai mult aceste metode brutale de încercare de marketing online. Ce înseamnă „Google sandbox”? Pur şi simplu aruncarea site-ului în zona neagră SERP, eliminarea din primele pagini cu rezultatele de căutare inclusiv dacă se utilizează cuvintele din domeniul site-ului respectiv. Aşadar, un review sau un articol advertorial reprezintă cea mai bună soluţie pentru promovare a unui website sau magazin online.
Alegerea unui site cu autoritate este o decizie extrem de importantă. Page Rank-ul (PR) nu mai contează foarte mult în metodele de promovare şi optimizare pentru motoarele de căutare (SEO). Contează foarte mult autoritatea paginii (page authority – PA) sau autoritatea domeniului (domain authority – DA). De exemplu, Lady’s Blog are o autoritate a domeniului SEOmoz DA de 47 de puncte. Cu aproape 70.000 de linkuri ce conduc spre acest domeniu. Aceste performanţe pot fi verificate cu instrumente de analiză online, sunt la vedere, din surse deschise. Domeniul are o vechime de aproape 5 ani, un alt reper ce îl recomandă. iar pe scala de „social share” are un scor de 110. Un astfel de site va influenţa cu siguranţă orice alt site sau magazin online prin review-uri sau articole advertoriale publicate.
Articol advertorial sau review: cum trebuie scris
Este un alt reper important atunci când în strategia de marketing online utilizaţi review-uri sau articole advertoriale. Abordarea editorială, conţinutul trebuie adaptat la principiile de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO). Un articol online nu este totuna cu un articol publicat de un ziar tipărit. Din contră, este total diferit ca abordare de conţinut editorial. Un articol cât Shogun-ul lui James Clavell nu valorează cât 500 de cuvinte scrise corect pentru online. Calitatea unui review sau articol advertorial, un articol de promovare, nu depinde de volumul textului. Calitatea conţinutului pentru mediul online este cea care decide, care impune valoarea unui articol în mediul online.
Un articol advertorial poate fi scris corect şi pus eficient în pagină doar de persoane specializate în SERP, SEO şi marketing online. Iar motivul pentru care aţi ajuns la acest articol este dovada acestui lucru. A fost proiectat un conţinut adaptat la cerinţele mediului online, cu scopul de a fi găsit în motoarele de căutare cu cuvintele „review”, „articol advertorial”. Pentru reuşita unei astfel de promovări nu există proceduri stabilite, nu există manuale. Doar priceperea specialistului SEO poate duce la rezultate pozitive.
Review-uri şi articole advertoriale Ladys Blog
Precizăm de l bun început că nu publicăm pe acest site orice tip de review sau articol advertorial. Autoritatea, echilibrul calitatea conținutului site-ului nostru nu permite orice tip de promovare. Banii nu pot cumpăra orice. Şi în cazul Lady’s Blog este similar. Orice articol înainte de a fi publicat de noi trebuie să întrunească clar anumite condiţii. Iar preţurile sunt diferite, funcţie de numărul de linkuri, de conţinut. Preţul pentru un review sau articol advertorial diferă şi funcţie de cine îl scrie. Dacă îl scriem noi are advertorialul are un preţ. Scris de beneficiari, conform reperelor generale impuse de noi, preţul advertorialului este altul, respectiv mai mic. Cu siguranţă însă că ne vom îngriji de reuşita conţinutului cu scopul de a impune articolul publicat.