
Ce este AliExpress şi cum funcţionează în România AliExpress? Sunt din ce în ce mai muţi clienţi, multe persoane care comandă de pe website-ul www.aliexpress.com. Şi venim în acest articol cu răspunsul la întrebarea: Ce este AliExpress? Cu siguranţă că ne-am documentat înainte de a vă configura un răspuns cât mai corect, complet şi coerent la întrebare.
Ce este AliExpress? Pentru început, pe înţelesul tuturor este o piaţă online unde sunt foarte multe „tarabe” virtuale găzduite de această platformă. Un fel de piaţă de cartier unde sunt foarte multe tarabe ale vânzătorilor şi producătorilor. Doar că de acestă dată AliExpress este o piaţă virtuală internaţională, găzduită în China, unde mii de vânzători şi producători din China îşi expun spre vânzare produsele. Însă totul este cel puţin similar sau poate chiar mai mult din punctul de vedere al condiţiilor decât recunoscutul Amazon. De fapt, conform statisticilor, AliExpress a depăşit de ceva vreme Amazon.com. Vă puteţi înscrie aici beneficiind totodată de: un cupon Aliexpress Exclusive.
Ce este AliExpress?
Aliexpress este o platforma de comenzi online ce intermediază vânzări intre furnizori din China si cumpărători din întreaga lume. Aliexpress se implica in intermedierea acestor vânzări, nu doar pune la dispoziție o platforma de comerț. Asta face ca achizițiile sa fie destul de sigure. Banii platiti raman la Aliexpress pana cand cumparatorul confirma primirea comenzii. Doar după ce confirmaţi comanda AliExpress îi transferă banii vânzătorului.
Aşa cum am menționat AliExpress este un magazin online deschis pentru întregul mapamond. Este o un magazin online disponibil şi pentru români şi pentru România. Este însă important să folosiţi toate metodele, mijloacele şi opţiunile oferite de AliExpress pentru un client. Ce este Aliexpress? O piaţă virtuală, un market online unde vânzătorii ăşi expun produsele pe „tarabele” virtuale. Important de ştiut: este necesar să aveţi cunoştinţe minime de limba engleză pentru a face comanda AliExpress.
AliExpress este un magazin online extrem de popular pentru cumpărarea produselor la prețuri mult mai ieftine decât dacă aţi plăti pentru ele în România. Preţuri mai ieftine pentru produse decât aţi plăti dacă faceți cumpărături pe Amazon și alte magazine online similare. Magazinul online AlieExpress a fost înființat în 2010 și este deținut de Grupul Alibaba, o companie multinațională din China care se concentrează pe comerțul electronic și este una dintre cele mai mari companii de internet din lume.
Ce este AliExpress România?
AliExpress România este reprezentarea pe teritoriul online, în mediul online românesc pentru cunoscutul magazin online AliExpress. În acest moment magazinul internaţional nu este încă tradus în limba română. Există însă pentru aplicaţia de telefon mobil opţiunea de a selecta ţara – România – respectiv moneda naţională, afişată în RON.
Site-ul poate fi accesat și de pe calculator și de pe mobil. Dacă veți alege să cumpărați folosind aplicația mobilă, veți descoperi că produsele beneficiază de o reducere suplimentară. Pe site produsele au un preț, pe aplicația mobilă au un alt preţ.
Produsele se comandă online și ajung în România în aproximativ 2-8 săptămâni.
Cum se plăteşte pe AliExpress
Puteți plăti online cu cardul bancar, sau prin transfer bancar (nu recomand această modalitate de plată deoarece veți plăti taxe de transfer destul de mari), sau prin Western Union (nu am încercat această metodă deoarece am plătit cu cardul. Folosind serviciul Western Union trebuie să plătiți, cu siguranță, o taxă de transfer; deci cea mai simplă, sigură și ieftină metodă este cea folosind cardul bancar).
Când va creaţi contul AliExpress puteţi înregistra şi un card bancar. Apoi de fiecare dată când veţi face cumpărături veţi putea finaliza imediat plata cu respectivul card. Dacă aveţi datele unui card bancar încărcate dar doriţi să plătiţi cu alt card sau prin ală metodă există şi această posibilitate. Totul funcţionează corect şi aveţi protecţie la datele de card. Folosesc de peste doi ani această metodă de plată şi nu am avut probleme niciodată.
Siguranţa cumpărătorului
Pe măsură ce veţi face cumpărături veţi constatata că veţi atinge noi niveluri ca utilizator. Cel mai înalt nivel de client este cel de diamant la care se ajuge în urma cumpărăturilor frecvente şi numeroase. Nu contează neapărat sumele. Contează să cumpăraţi frecvent. Odată ce ajungeţi la nivelul de client de platină sau chiar de diamant aveţi o serie de beneficii. Printre acestea este procesul de returnare a banilor care se desfăşoară foarte rapid.
Cei de la AliExpress pun mare preţ pe siguranţa cumpărătorului. Şi deseori vă dau dreptate fără a discuta prea mult. Ideea este ca dacă faceţi o reclamaţie veţi primi tot sprijinul necesar.
Este foarte important să urmăriţi sosirea comenzilor. Asta se face pentru fiecare comandă efectuată. Intraţi pe produs şi aveţi pe site (sau pe aplicaţia mobilă) posibilitatea de a urmări unde se află produsul (tracking code).
Este important ca imediat ce se termină perioada de graţie stabilită de vânzător să deschideţi disputa (în cazul în care nu aţi primit comanda). Odată deschisă disputa comanda mai are la dispoziţie aproximativ 6 zile pentru a ajunge la oficiul poştal. Dacă nu ajunge veţi primi înapoi banii. Chiar dacă comanda va ajunge ulterior şi o să o ridicaţi: nu aveţi obligaţia să o mai plătiţi.
În situaţia în care comanda se deplasează mai greu vânzătorul îşi poate prelungi termenul de livrare cu o perioadă de graţie. Este datoria lui să se îngrijească de asta.
Important: după 15 zile după expirarea termenului de livrare nu mai puteţi deschide disputa pentru a cere banii înapoi dacă nu aţi primit produsul. De fapt există aceastăposibilitate dar e mai greu pentru că o faceţi intrând în comunicare (chat) cu serviciul pentru clienţi.
Deschiderea unei dispute
Ce trebuie să faceți dacă ajungeți în situația în care nu ați primit produsele comandate sau produsele nu sunt conform descrierii de pe site?
1. Contactați vânzătorul.
2. Deschideți o dispută (contestație) referitoare la produsele pe care le-ati primit / nu le-ati primit; deschideți o contestație referitoare la calitatea acestora.
3. Dacă nu sunteți mulțumiți de soluția pe care vânzătorul v-o propune, sau aveți impresia că ați fost nedreptățit, escaladați contestația către Aliexpress (afișând dovezi referitoare la produsele recepționate sau prin care să se ateste ca nu ați primit produsele comandate).
Vânzătorul poate contesta la rândul său contestaţia. Dar, de obicei va încerca să ajungă la o înţelegere. Sau poate se va oferi să vă returneze o sumă modică înapoi în cont ( țineți cont că pentru a putea încasa acea sumă de bani, va trebui să aveți un cont de PayPal; ei nu vă pot returna banii pe cardul cu care ați plătit comanda, deoarece nu au acces la datele cardului).
Dacă produsul are defecte iremediabile puteţi cere înapoi toată suma. Dacă puteţi însă să îl folosiţi solicitaţi o returnare parţială a sumei plătite.
Cât durează livrarea produselor
Durata livrării este determinată de locul de unde vine comanda şi de modul de expediere. Dacă este o comandă trimisă prin poşta olandeză (NL) aceasta vine probabil de la und epozit din Olanda şi poate ajunge în aproximativ o săptămână. Dacă comanda vine însă din China aceasta face aproximativ 30 de zile până ajunge în ţară.
Este însă important de ştiut că deseori comanda stă foarte mult în biroul vamal poştal din România (BSI). Am avut situaţii în care comanda a ajuns în România în două săptămâni şi a mai stat încă o lună în poşta românească până să fie livrată. Atenţie la „purchase protecţion„. Este perioada în care puteţi face reclamaţii, anula comanda sau deschide o dispută pentru că nu aţi primit comanda.
Sfat pentru comanda Ali Express
Un sfat important pentru comanda facuta la Ali Express. Mai exact este vorba de timpul de livrare a comenzii Ali Express. Pentru a primi mai repede comanda este bine sa nu cumparaţi în perioade de maximă încărcare comercială. Spre exemplu: 11 noiembrie este o perioadă cu multe comenzi. Pentru că este o perioadă cu multe reduceri şi multe persoane fac comenzi de pe marele magazin online în această perioadă. Dacă veţi face comenzi în acestă perioadă veţi beneficia de reduceri însă timpul de livrare va fi aproape dublu decât cel normal. În plus, dacă locuiţi într-un oraş mai mare veţi constata că şi la poştă sunt cozi atunci când aceste comenzi numeroase vor ajunge în România. Alte perioade cu timp de livrare întârziat: Craciunul, luna decembrie şi comenzile întocmite în februarie (Anul nou chinezesc).
Alegerea produselor AliExpress
FOARTE IMPORTANT:
– Citiţi cu mare atentie descrierile produselor.
– Verifica feedback-urile celorlalți cumpărători; puteţi găsi informaţii importante despre produsul real, chiar si poze reale. Nu luaţi in seama comentariile persoanelor extrem de exigente – veţi vedea 3 stele si comentariul “Totul foarte bun”, sau “Mărimea nu se potrivește”, dar in descriere sunt date dimensiunile exacte etc.
– La haine, verifica dimensiunile, la fiecare produs in parte. Daca porti M in mod normal, nu înseamnă ca poți comanda M-ul chinezesc. Ia un centimetru si măsoară-te. Mare atenție la lungime şi neapărat trebuie consultate toate informaţiile despre dimensiunile produsului respectiv mărimile raportate la centimetri.
– Articolele care au inscripționate siglele unor branduri, chiar si etichete, nu sunt originale.
– Daca vrei sa comanzi telefoane, IT, electrice si electrocasnice, iți asumi un risc real. Daca nu funcționează, ia in calcul costul de returnare pe care il suporți tu (aproximativ 80 lei). E posibil sa nu ti se acorde rambursare totala fără returnarea produsului. De aceea când se comandă produse scumpe, aparate, telefoane, tablete: verificaţi cât de bun e feedbackul vânzătorului. Nu cumpăraţi decât de la vânzători care sunt vechi pe AliExpress, au vândut multe produse şi au cel puţin un rating de 4,7 stele.
– Alege un echilibru intre prețul produsului si feedback-urile pozitive. Cel mai ieftin nu este, mereu alegerea cea mai buna. Calitatea diferă pentru produse prezentate prin aceeaşi fotografie.
– Daca un produs este suspect de ieftin, sigur ceva nu este in regula. Ori calitatea lasă mult de dorit, ori produsul nu este nici măcar disponibil.
Urmărire comandă AliExpress
Funcţie de valoarea scrisă pe colet comanda poate ajunge la poşta de cartier sau la poşta vamală. In mod normal, coletele cu valoare declarata mai mica de 10 euro ajung la posta normala sau, chiar sunt aduse de postaș, direct in cutia poștala. La posta normala mergi doar cu buletinul, eventual si cu avizul. Coletele pot fi ridicate de oricine care sta la aceeaşi adresa. La posta vamala este posibil sa te întrebe ce ai in colet, cat a costat, sa deschidă coletul in prezenta ta, chiar sa iți ceara documente care sa justifice valoarea, daca ei considera ca produsul este mult mai scump decât este declarat.
Vânzătorii trimit coletele cu valoare mica, pana in 10 $, indiferent de valoarea reala. foarte rar se întâmpla sa pună o valoare mai mare. Dar nu vorbesc aici despre produse scumpe (telefoane, IT, electronice si electrocasnice, etc.). In mod normal, pentru valoare peste 10 Euro pe colet se plătește TVA, iar pentru valoare mai mare de 150 Euro se plătesc si taxe vamale.
Feedback comandă AliExpress
Este o etapă importantă în derularea unei comenzi AliExpress. Practic toţi vânzătorii sunt interesaţi să primească cele cinci steluţe după livrarea unei comenzi. Este important acest rating sau feedback pentru ca cei mai mulţi dintre cumpărături verifică mai întâi „bonitatea”, nivelul de seriozitate al unui vânzător. Mai exact, înainte de a cumpăra un produs este bine să vă uitaţi la câte vânzări sau livrări are şi câte opinii a primit. Dacă are un rating mai mic de 4 steluţe este bine să evitaţi. Cu atât mai mult dacă are doar câteva comenzi livrate cu un rating modest, sub 4,5 steluţe.
Când discutaţi cu vânzătorul puteţi chiar să îi amintiţi că în cele din urmă cumpărătorul acordă steluţele. Şi dacă îi veţi da o singură stea atunci asta îl va ustura. Când veţi acorda o singură stea va fi nevoie să completaţi un scurt comentariu.